گازگرفتگی یکدیگر سگ یا گربه خانگی




دلایل گازگرفتگی یکدیگر حیوانات

نگهداری بیش از یک حیوان خانگی( سگ ، گربه ) در نزدیکی هم و احتمال رخداد جنگ و نزاع بین آنها

درمان زخم ناشی از گاز گرفتگی یکدیگر سگ یا گربه

با پوشیدن دستکش لاتکس میتوان جراحات ایجاد شده را بررسی و ارزیابی کرد . پوشیدن دستکش لاتکس بدون پودر در محافظت از شما و حیوانتان در مقابل میکروب های عفونت زا ، کمک کننده خواهد بود. به صورت محکم ولی با ملایمت حیوان مجروح را مهار و موهای محل زخم را کوتاه کرده و بتراشید . زخم را با استفاده محلول شستشوی زخم  یا درصورت عدم امکان تهیه مایع شستشوی زخم تخصصی سرم شستشوی استریل (محلول نرمال سالین) شستشو داده و تمیز کنید البته استفاده از مایع شستشوی زخم تخصصی مزایایی دارد مثل ضد باکتری بودن آنها کمک به درمان زخم هرچه سریعتر و یا آماده سازی بستر زخم جهت پانسمان آن . به کار گیری پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن زخم ها به علت تحریک و آسیب رساندن به پوست توصیه نمیشود . ضمنا در صورتی که علائم عفونت را مشاهده کردید مطلب درمان عفونت زخم سگ  و گربه را ادامه بدهید.

 

شستشوی محل گاز گرفتگی یکدیگر سگ

استفاده از بتادین بروی هر گونه زخمی موجب از بین رفتن بافت گرانوله آن می شود و روند زخم را کند یا متوقف می کند.

زخم های عمیق و سوراخ کننده پوست اغلب جدی گرفته نمیشوند ولی این وضعیت میتواند به علت نفوذ باکتری به داخل بدن حیوان ، بسیار خطرناک باشد. در صورت مواجه با این زخم ها (زخمی که منجر به سوراخ شدن پوست شده است) ، این زخم ها باید به طور کامل تمیز و ضدعفونی شده و ممکن است نیاز به تجویز آنتی بیوتیک نیز وجود داشته باشد. هنگامی که نزاع بین حیوانات مشاهده نشود و از نظر شما پنهان بماند ، ممکن است از وجود زخمهای سوراخ شده آگاه نشوید و این جراحات تبدیل به آبسه شوند . آبسه ها باید سریعا توسط دامپزشک یا درمانگر ها درمان شوند البته ممکن است برخی آبسه ها نیاز به تخلیه نداشته باشند یا داشته باشند این امر باید دامپزشک تصمیم بگیرد در صورتی که مشکلی در درمان زخم حیوانات خانگی خود دارید یا سوالی در مورد درمان آن دارید می توانید از بخش مشاوره زخم از ما بپرسید .

پیشگیری از دعوای دو سگ

اگر دو قلاده سگ در حال نزاع با هم باشند ، در صورت حضور دو نفر در صحنه نزاع ، هر کدام میتوانند با گرفتن پاهای عقب و کشیدن یک سگ به سمت خود از درگیری آنها جلوگیری کنند . با این حال احتمال خطر برای خود فرد نیز وجود دارد ، ولی میزان احتمال گاز گرفته شدن توسط حیوان در این وضعیت به مراتب کمتر می باشد . پس از جدا کردن حیوانات برای ایجاد امنیت بیشتر باید به آنها قلاده زده شود.

پیشگیری از دعوای دو سگ

حیوانات در جریان نزاع ، از روی غریزه عمل میکنند و ممکن است شما را به عنوان یک مهاجم ببینند. جیغ کشیدن و زدن حیوانات ممکن است باعث تشدید این وضعیت شود. هرگز در بین دو حیوانی که در حال نزاع هستند ، قرار نگیرید و همچنین دست هایتان را نزدیک سر یا دهان آنها قرار ندهید.

جلوگیری از دعوای سگ یا گربه

اگر فرد دیگری در صحنه نزاع وجود نداشته باشد ، گرفتن پاهای حیوان عصبی تر و دور کردن آن از حیوان دیگر موثر واقع میگردد. در این حالت نیز برای ایجاد امنیت ، زدن فوری قلاده و پوزه بند به حیوان عصبی تر که ابتدا جدا شده است ، ضروری میباشد. بعدا میتوانید به حیوان دوم هم قلاده بزنید.

از راه های دیگر می توان با صدای بلند ناگهانی حواس آنها را پرت کرد.  برخی اوقات ، تکان دادن یک تکه پارچه ، حوله و یا پیراهن ما بین دو حیوان برای پرت کردن حواس آنها از نزاع کافی بوده و شما فرصت کافی برای میانجیگری پیدا خواهید کرد. پاشیدن اسپری فلفل یا مخلوط آب و سرکه ، در مواقع خطرناک به حیوانات در حال نزاع ، در برخی از اوقات ممکن است موثر بوده اما نتیجه آن غیرقابل پیش بینی میباشد

پیشگیری از دعوای دو گربه

تشخیص علائم و موقعیت هایی که منجر به بروز رفتارهای تهاجمی میشوند و اقدامات احتیاطی لازم جهت پیشگیری از این گونه موقعیت ها ضروری است

اگر شما شاهد نزاع دو حیوان هستید ، قدم اول جدا کردن آنها است. این کار همیشه آسان نیست در صورت مشاهده نزاع گربه ها میتوانید با پاشیدن آب آن ها را از هم دور کنید ، زیرا گربه ها شدیدا به آب حساس هستند و ترجیح میدهند به جای اینکه به دعوا و کشمکش ادامه دهند ، خشک بمانند. غالبا این تکنیک در گربه سانان جواب مناسبی میدهد در هنگام نزاع سگ ها ، در اغلب موارد پاشیدن جریان مستقیم آب به طرف دهان و بینی آنها در پایان دادن به نزاع در بیرون از خانه موثر میباشد